Llegir: Els nous mitjans en el mainstream

Els nous mitjans en el mainstream

Christiane Paul

The New School (Nueva York)
About Christiane

Profesora asociada

Directora de programas de posgrado

The New School (Nueva York)

Des de la dècada passada, l'art contemporani s'ha vist cada vegada més modelat pels conceptes de participació, col·laboració, connectivitat social, performativitat i pels aspectes «relacionals». Es podria afirmar que l'art ha respost a la cultura contemporània, modelada al seu torn per tecnologies digitals i d'una altra classe, i també pels canvis que comporten. Tot i que actualment les institucions i organitzacions artístiques utilitzen amb assiduïtat les tecnologies digitals en la seva infraestructura -de manera que es «connecten» i es promocionen mitjançant les seves pàgines web, de Facebook, els canals de YouTube i els comptes de Twitter-, encara atorguen importància a l'exposició de formes artístiques més tradicionals que remeten a la cultura tecnològica abans que a un art que utilitza aquestes tecnologies com a suport. Aquest article comenta les arrels històriques de la relació complexa entre els nous mitjans i el món de l'art majoritari, com també exposicions en museus -multimèdia i tradicionals- que es van articular en relació amb la cultura tecnològica.

How to Cite: Paul, C., (2011). Els nous mitjans en el mainstream. Artnodes. (11). DOI: http://doi.org/10.7238/a.v0i11.1225
Publicat a 16 Nov 2011.

• ePUB (ES)