Llegir: Més enllà de la simulació com a substitució: de la realitat mixta als ego-shots

Més enllà de la simulació com a substitució: de la realitat mixta als ego-shots

Jordi Alberich Pascual ,

Universidad de Granada, ES

Gemma San Cornelio Esquerdo

Universitat Oberta de Catalunya, ES

La formulació dominant de les teories de la simulació als anys vuitanta i noranta del segle passat (Baudrillard, Lévy i altres) proposava un paradigma teòrico-tecnològic basat en la suplantació (si no substitució) del que és real a mans del que és virtual. En aquest article explorem l'emergència recent d'una concepció integrada, mixta o alterada de la virtualització en relació amb el que és real, però no pas substitutiva, afí amb un conjunt significatiu de tecnologies i usos audiovisuals actuals de naturalesa digital (realitat mixta, realitat augmentada, locative media, ego-shots), una concepció que desplaça a un segon pla la importància de la visualitat -i de la imatge- en favor de la mobilitat i de la ubiqüitat i que proposa una comprensió integrada en el que és real de pràctiques i dispositius de simulació emergents.

How to Cite: Alberich Pascual, J. & San Cornelio Esquerdo, G., (2012). Més enllà de la simulació com a substitució: de la realitat mixta als ego-shots. Artnodes. (12). DOI: http://doi.org/10.7238/a.v0i12.1626
Publicat a 19 Dec 2012.

• ePUB (ES)