Llegir: El Centre de Càlcul de la Universitat de Madrid. Creativitat i tecnologia en la universitat ...

Aramis López Juan

About Aramis

Commissioner and promoter of exhibitions, demonstrations, seminars, symposia and written publications

Aquest article es basa en les informacions obtingudes dels arxius històrics del Rectorat de la Universitat Complutense de Madrid i de les entrevistes personals amb Florentino Briones (primer director del Centre de Càlcul), Ernesto García Camarero (segon director del CCUM), Manuel Fernández Barberá (delegat d'IBM), Javier Seguí de la Riva (coordinador de diversos seminaris), Ignacio Gómez de Liañó (coordinador del seminari de Formes Plàstiques), José Luis Alexanco (artista participant).

El Centre de Càlcul de la Universitat de Madrid va ser una experiència pionera a Espanya, i coetània del que succeïa en altres països desenvolupats, en l'aplicació de la computació a la creativitat, entesa aquesta com un fenomen obert a tots els àmbits del coneixement. La companyia americana IBM va donar un ordinador a la universitat i aquesta es va dedicar a tirar endavant projectes de molt diversa índole: artístics, arquitectònics, lingüístics, didàctics o mèdics, entre altres. Dels seminaris organitzats al CCUM va sorgir una forma nova de creació i una estètica que ens situava a l'avantguarda internacional.

How to Cite: Juan, A.L., (2013). El Centre de Càlcul de la Universitat de Madrid. Creativitat i tecnologia en la universitat espanyola dels anys 60. Artnodes. (13). DOI: http://doi.org/10.7238/a.v0i13.1984
Publicat a 01 Nov 2013.

• ePUB (ES)