Llegir: De nou, les paraules i les coses

De nou, les paraules i les coses

Anna Rodríguez Granell ,

Universitat Oberta de Catalunya, ES
About Anna
Profesora de los Estudios de Artes y Humanidades de la Universitat Oberta de Catalunya.

Pau Alsina

Arts and Humanities Department. Open University of Catalonia, ES

El treball d'edició fet durant l'última dècada des d'Artnodes ha mirat de donar espai a la necessitat de reflexionar i mesurar les forces sobre una cosa tan esmunyedissa com el present d'unes pràctiques artístiques i culturals vinculades als seus llocs i als seus temps.

I aquí la paradoxa, un pèl barroca, que hem dibuixat any rere any: es tracta de parlar del present d'aquestes pràctiques des de la història? O bé es tracta de parlar de la història des del present? Quan des dels números anteriors de la revista s'ha fet esment de la necessitat de cartografiar, topografiar, reescriure o, per contra, pensar des de l'espai en blanc les pràctiques artístiques i culturals compreses sota el paraigua de la societat xarxa és perquè la seva immediatesa, el seu estat primitiu –en el bon sentit de la paraula– al marge dels "grans relats" o de les històries ja explicades, ha permès o permet un exercici sa de mirades entre el que ja s'ha escrit i el que hi ha per escriure.

Paraules clau: Artnodes paraules coses
How to Cite: Rodríguez Granell, A. & Alsina, P., (2013). De nou, les paraules i les coses. Artnodes. (13). DOI: http://doi.org/10.7238/a.v0i13.2039
Publicat a 01 Nov 2013.

• PDF (CA)