Llegir: De Rembrandt al selfie. Tecnologia transparent i eines incorporades com a generadors de la i...

Articles

Alberto Castillo Pérez

Instituto Tecnológico de Estudios Superiores de Monterrey, MX
About Alberto

Estudiant del doctorat d'Estudis Humanístics

Instituto Tecnológico de Estudios Superiores de Monterrey

Campus Ciutat de Mèxic

Aquest treball planteja una analogia entre l'Autoretrat amb dos cercles de Rembrandt van Rijn i l'ego-shot Petra Cortright-selfie. Ambdues obres són vistes com a formes utilitzades pels seus autors per a construir-se una imatge pública d'artista. Tant en l'obra de l'holandès, creada al segle xvii, com en la fotografia digital presa al segle xxi per Cortright, es troben signes que indiquen la incorporació de l'anomenada tecnologia transparent (Norman, 1999; Clark, 2003) i el mestratge en el maneig d'aquesta. Així mateix, s'assenyala una proximitat més gran, en tant que mecanisme perceptual estès, entre un autoretrat pintat a mà i una fotografia obtinguda per mitjà d'un telèfon intel·ligent que amb una càmera digital usada amb temporitzador a distància.

How to Cite: Castillo Pérez, A., (2014). De Rembrandt al selfie. Tecnologia transparent i eines incorporades com a generadors de la imatge de l'artista en l'Autoretrat amb dos cercles de Rembrandt van Rijn i l'ego-shot Petra Cortright-selfie. Artnodes. (14). DOI: http://doi.org/10.7238/a.v0i14.2047
Publicat a 01 Nov 2014.