Llegir: Notes sobre la sobreproducció d'art, la postfotografia i allò digital

Notes sobre la sobreproducció d'art, la postfotografia i allò digital

Umberto Luigi Roncoroni Osio

Universidad de Lima, PE
About Umberto

Nace en Italia 1956. Profesor investigador de la Universidad de Lima, Lima, Perú.

Licenciado en Arte. Master en Sciencias de la computación. Doctor en filosofía.

En aquest assaig es fa una anàlisi del decàleg de la postfotografia. Es discuteixen quatre dels seus aspectes: l'autoria, la prescripció del sentit, el reciclatge com a estratègia postcreativa, allò lúdic i la trinxera. Malgrat reconèixer els fenòmens registrats, es mostrarà que les solucions proposades no resolen els problemes, ja que fan falta la relació més profunda amb les qüestions filosòfiques de la postmodernitat, la revisió dels pressupostos moderns que implícitament queden en el concepte d'art i la relació amb els processos creatius i productius característics dels mitjans digitals. En les conclusions es presentaran algunes hipòtesis de recerca teòrica i artística alternatives, que, en vista de les eines digitals, valen per a totes les arts, els llenguatges expressius i els mitjans de comunicació.
How to Cite: Roncoroni Osio, U.L., (2014). Notes sobre la sobreproducció d'art, la postfotografia i allò digital. Artnodes. (14). DOI: http://doi.org/10.7238/a.v0i14.2255
Publicat a 01 Nov 2014.