Llegir: Temporalitats presents a les experiències cinemàtiques interactives

Temporalitats presents a les experiències cinemàtiques interactives

Carles Sora ,

Universitat Pompeu Fabra, ES
About Carles

Departamento de Comunicación

Universidad Pompeu Fabra

Sergi Jordà

About Sergi

Departamento de Tecnologías de la Información y las Comunicaciones

Universidad Pompeu Fabra

En aquest article es presenten i discuteixen diverses obres interactives que mostren diferents representacions «d'imatges-temps» en què passat i present es fusionen en un mateix espai de representació. Les experiències cinemàtiques d'aquests treballs ofereixen relacions de percepció i consciència temporals singulars en relació amb el cinema, vinculades a la interacció física dels participants amb la imatge digital. A partir d'una aproximació fenomenològica i cognitiva del paper del cos en la construcció de la percepció, s’estudien les temporalitats vinculades a la manipulació de la imatge digital generada en temps real. Estudiar des d'aquesta perspectiva el temps ens apropa a noves comprensions de la nostra relació amb les imatges contemporànies. Aquestes representacions digitals s'allunyen de les estructures clàssiques seqüencials en què passat, present i futur són elements que no poden coexistir i oferint estructures més complexes de representació i vivència temporal.

How to Cite: Sora, C. & Jordà, S., (2015). Temporalitats presents a les experiències cinemàtiques interactives. Artnodes. (15). DOI: http://doi.org/10.7238/a.v0i15.2548
Publicat a 19 Jun 2015.

• PUB (EN)