Llegir: Pràctiques artístiques difractives: la informàtica i els complicats embolics entre l'art con...

Helen Pritchard ,

Universitat de Londres Queen Mary Universitat de Londres Goldsmiths, GB

Jane Prophet

School of Creative Media, Universitat de la Ciutat de Hong Kong, HK

Adoptem la noció de difracció proposada per Karen Barad (2007) per reavaluar les relacions entre l'art contemporani convencional (ACC) i l'art dels nous mitjans (ANM), sobre les quals s'ha discutit durant molts anys com a part d'un debat un xic controvertit. La nostra lectura difractiva posa en relleu diferències, grans i petites però conseqüents, entre aquestes pràctiques artístiques. No suavitzarem les tensions que destaquen en anteriors debats sobre ANM i MCA, sinó que utilitzarem el terme de Barad, «embolic», per suggerir que hi ha «embolics» generatius, així com diferències productives, entre aquestes pràctiques. Ampliem el debat considerant quines diferències importen, per a qui (artistes, galeristes, científics) i com aquestes diferències emergeixen a través d'intraaccions materials i discursives. Propugnem un nou terme, «pràctiques artístiques difractives», i suggerim que aquestes pràctiques artístiques van més enllà de la bifurcació d’ANM i MCA per a reconfigurar parcialment les pràctiques entre art, informàtica i humanitats.

How to Cite: Pritchard, H. and Prophet, J., 2015. Pràctiques artístiques difractives: la informàtica i els complicats embolics entre l'art contemporani convencional i l'art dels nous mitjans. Artnodes, (15), p.None. DOI: http://doi.org/10.7238/a.v0i15.2594
Publicat a 19 Jun 2015.

• EPUB (EN)