Llegir: La genealogia "líquida" de la interfície

La genealogia "líquida" de la interfície

Jorge Luis Marzo Perez

BAU Centre Universitari de Disseny, ES
About Jorge

Historiador de arte. Profesor BAU Centre Universitari de Disseny. Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya

Miembro del Grupo de Investigación GREDITS

La interpretació de la interfície en el marc d'una genealogia positivista, expansionista, economicista i determinista de la comunicació ha sigut potenciada enormement per l'ús constant de les metàfores del "fluid" i del "líquid", nocions associades a l'expansió, la connectivitat i la transfluència. En aquest article, analitzarem els diversos estadis d'aquesta genealogia, les posicions acadèmiques i metodològiques en la seva interpretació, la seva empremta en el discurs contemporani d'allò que és interficial, les discussions que se'n deriven i el seu paper a l'ordre de l'economia comunicacional actual, concloent que les pulsions subjacents a aquest relat estan directament connectades amb la predicció i el control de l'atzar.

How to Cite: Marzo Perez, J.L., (2015). La genealogia "líquida" de la interfície. Artnodes. (16). DOI: http://doi.org/10.7238/a.v0i16.2784
Publicat a 21 Dec 2015.