Llegir: Processos de patrimonialització i identització patrimonial amb ús de TIC entorn a l'art cont...

Articles

Carmen Gómez-Redondo ,

Universidad de Valladolid, ES

Olaia Fontal,

Universidad de Valladolid, ES

Álex Ibáñez-Etxebarria

Universidad del País Vasco, ES

Aquest article tracta d'evidenciar la importància de les TIC dins de l'educació patrimonial centrada en l'art contemporània, basant-se en la seva potencialitat per fer visibles els aspectes implicats en els processos de patrimonialització i identització. Per  això, comença definint el patrimoni des d'una perspectiva més humana que permeti d'incorporar la dimensió contemporània de la cultura dins dels pressupostos patrimonials per, finalment, reivindicar la importància de l'educació patrimonial com a clau en la construcció i el manteniment del patrimoni entre les generacions, on l'art contemporània és el llegat que el present ha de protegir i donar en herència. En aquest context, les TIC se situen com a eina educativa essencial en aquest procés, ja que permeten de generar contextos d'intercanvi, coneixement, comprensió, diversió i valoració que seran clau en els processos de patrimonialització i identització de l'art contemporània. Finalment, després de l'exposició d'un exemple de la integració de les TIC com a eina per a l'educació patrimonial de l'art contemporània, es presenten els resultats de la investigació. Aquests manifesten la idoneïtat de les TIC com a eina, però també com a canal i matèria per a nous aprenentatges, obrint altres possibles processos cognitius i afectius en els processos de patrimonialització i identització.

How to Cite: Gómez-Redondo, C., Fontal, O. and Ibáñez-Etxebarria, Á., 2016. Processos de patrimonialització i identització patrimonial amb ús de TIC entorn a l'art contemporani. Artnodes, (17), p.None. DOI: http://doi.org/10.7238/a.v0i17.2827
Publicat a 01 Sep 2016.