Llegir: Entre-en-mitjans de l'art i l'educació: col·laboracions, experimentalisme, interdisciplinari...

Sergio Martínez Luna

Universidad Carlos III de Madrid. Universidad Camilo José Cela de Madrid. Grupo Pensamiento Educación Disruptiva Matadero Madrid., ES
About Sergio

Doctor en Humanidades Universidad Carlos III de Madrid (2011).

Proyecto de Investigación financiado por el Ministerio de Economía y Competitividad (España) FFI2013-45659-R: Culturas Materiales, Culturas Epistémicas, Estándares, Procesos Cognitivos y Conocimiento. Universidad Autónoma de Madrid.

Profesor Universidad Carlos III de Madrid.

Profesor Universidad Camilo José Cela de Madrid. Facultad de Educación y Ciencias Sociales.

Grupo Pensamiento Educación Disruptiva Matadero Madrid.

Ha publicado artículos en revistas como Revista Internacional Imagen y Comunicación, Deforma, Revista Iberoamericana de Antropología (AIBR), Revista Laboratorio Artes Visuales (Universidad Federal de Brasil, Santa Maria), Revista Chilena de Antropología Visual, Estudios Visuales, SalonKriitk.

Ha publicado el libro Cultura y Visualidad. La Teoría de la Cultura y el Giro Visual. Madrid: Dykinson, 2013.

Les trobades entre art i educació són complexes arrel de la crisi d'aquests dos conceptes en les societats actuals. L'article proposa d'abordar aquestes trobades des de la perspectiva que tant l'art com l'educació han perdut el seu relat. Aquesta situació es pren com una oportunitat perquè en la seva trobada ambdós camps s'obrin a la diferència i explorin mútuament noves formes de reflexió i pràctica. A partir del repàs d'algunes contradiccions de les pràctiques col·laboratives artístiques i pedagògiques, es proposa situar l'articulació entre art, pedagogia i educació en el marc de l'experimentalisme democràtic. La trobada entre art i educació no serviria per reforçar ambdós termes, sinó per entendre la seva actual mancança d'evidència, des de l'experiència del «in-between» i de la interdisciplinarietat crítica.

How to Cite: Martínez Luna, S., (2016). Entre-en-mitjans de l'art i l'educació: col·laboracions, experimentalisme, interdisciplinarietat. Artnodes. (17). DOI: http://doi.org/10.7238/a.v0i17.2956
Publicat a 01 Sep 2016.