Llegir: Ficció i autenticitat més enllà del cos de l’artista

Ficció i autenticitat més enllà del cos de l’artista

Emma Brasó

Royal College of Arts University for the Creative Arts, GB
About Emma

Emma Brasó es historiadora del arte y comisaria. En la actualidad ejerce como comisaria del programa cultural de la University for the Creative Arts y es responsable de la programación de la Herbert Read Gallery (Canterbury) y la Zandra Rhodes Gallery (Rochester). La investigación de doctorado que desarrolla en el Royal College of Art analiza la intersección de la ficción y la autoría en las prácticas artísticas desde los años 80 hasta la actualidad.

Aquest assaig aborda el treball d’una sèrie d’artistes imaginaris que, tot i això, funcionen com a autors en el món de l’art contemporani. Descrits com a artistes “paraficticis”, l’article subratlla la capacitat de practicants actius, com Donelle Woolford, The Atlas Group, Reena Spaulings i Barbara Cleveland, per interactuar amb el món de l’art de manera plausible, amb independència de la divulgació de la seva naturalesa imaginària. Aquestes interaccions inclouen l’exhibició i venda d’obres, la concessió d’entrevistes, la publicació de llibres o la realització d’actuacions en nom seu. Contràriament a anteriors investigacions sobre la identitat basades en el cos, els artistes paraficticis desenvolupen estratègies incorpòries, que alguns acadèmics associen a l’ús d’avatars construïts digitalment. Al llarg de l’article es debat en detall la qüestió de si la invenció d’artistes paraficticis pot considerar-se com una manera de rebutjar o eludir les implicacions polítiques de les identitats “autèntiques”. L’assaig, no obstant, opta per interpretar aquests artistes imaginaris amb carreres “reals” com a mitjà per discutir i negociar la complexa funció de les identitats dels artistes en el món de l’art contemporani. El text conclou amb la predicció d’un futur en què els artistes paraficticis seran un fenomen generalitzat i el seu nombre creixent, una possible amenaça.

How to Cite: Brasó, E., (2017). Ficció i autenticitat més enllà del cos de l’artista. Artnodes. (19). DOI: http://doi.org/10.7238/a.v0i19.3101
Publicat a 24 Jun 2017.

• EPUB (EN)