Llegir: Les esquerdes d’allò contemporani

Rick Dolphijn

Universidad de Utrecht, NL
About Rick

Rick Dolphijn es escritor y filósofo. Imparte clases e investiga en la Facultad de Humanidades de la Universidad de Utrecht. De 2017 a 2020 ejercerá como profesor honorario asociado en la Universidad de Hong Kong. Es autor de Foodscapes, Towards a Deleuzian Ethics of Consumption (Eburon/University of Chicago Press 2004) y New Materialism: Interviews and Cartographies (Open Humanities Press 2012, en colaboración con Iris van der Tuin). Ha publicado recientemente This Deleuzian Century: Art, Activism, Life (editado por Rosi Braidotti, Brill/Rodopi 2014/5). Escribe sobre lo contemporáneo en arte, teoría y política. En la actualidad está terminando una nueva monografía con el título Cracks of the Contemporary.

En aquest article em proposo meditar sobre l’art i la filosofia amb relació al temps. Vull pensar en allò que uneix art i filosofia en aquest sentit, que és un fet que considero de màxima importància (la seva finalitat comuna). Amb aquest objectiu, llegiré tres llibres en què aquesta estètica i aquesta filosofia del temps "succeeix": Divendres o els llimbs del Pacífic, de Michel Tournier, i 1Q84 i Kafka a la platja, ambdós de Haruki Murakami. Tinc la convicció que els tres llibres que m’ocupen poden materialitzar nombroses intervencions diferents en els conflictes econòmics, socials i polítics que conformen el present. I que, per consegüent, poden oferir-nos un món completament diferent del qual hem estat cecs fins ara. Un món en el qual, per algun motiu o altre, no hem tingut tirada a pensar anteriorment.

How to Cite: Dolphijn, R., (2017). Les esquerdes d’allò contemporani. Artnodes. (19). DOI: http://doi.org/10.7238/a.v0i19.3117
Publicat a 24 Jun 2017.

• EPUB (EN)