Llegir: Les cooperacions entre l'art i la tecnologia poden aportar un paradigma en la investigació a...

Maximilian Lehner

Instituto de Arte en Contextos y Medios Contemporáneos, Universidad Privada Católica de Linz, AT
About Maximilian

Maximilian Lehner es un filósofo práctico que estudio en Linz (Austria), París (Francia) y Stuttgart (Alemania). Trabaja como productor artístico en Stuttgart, tiene formación como ingeniero de sonido y es músico. Fue alumno en prácticas en el programa de Arte, Ciencia y Negocios de la Akademie Schloss Solitude entre 2015 y 2016.

«Experiments in Art and Technology» (experiments en art i tecnologia) mostra com artistes i enginyers poden crear art i innovació tecnològica autèntica. Amb exemples de la col·laboració entre l'art i la tecnologia, vol debatre els criteris de producció de coneixement dins de l'art. En aquests treballs, no és la investigació per a les arts el que transforma l'art en investigació artística, sinó la posició artística específica que es pren durant el procés d'investigació. Aquesta idea estén els conceptes filosòfics d'investigació artística. Borgdorff (2012), així com Mersch (2015), defensa la posició de l'art acadèmic, però posiciona la investigació artística en un lloc solitari, sense poder vincular-la a altres disciplines. Amb exemples d'art i tecnologia vol presentar treballs que es corresponen amb els requeriments de la recerca artística, però que no encaixen amb la teoria. No només tenen una proximitat a la investigació (aplicada) de la manera 2, sinó que també mostren un nou tipus de coneixement que es queda en estat experimental. L'article aborda la qüestió de com les col·laboracions entre enginyers i artistes poden ser considerades en el discurs de la investigació en les arts, i si poden resultar útils per a un nou paradigma en la noció de coneixement en la investigació artística.

How to Cite: Lehner, M., 2017. Les cooperacions entre l'art i la tecnologia poden aportar un paradigma en la investigació artística?. Artnodes, (20). DOI: http://doi.org/10.7238/a.v0i20.3141
Publicat a 28 Dec 2017.

• EPUB (EN)