Llegir: Una qüestió molt complexa: col·laboracions entre art i geobiologia

Una qüestió molt complexa: col·laboracions entre art i geobiologia

Meredith Tromble

Instituto de Arte de San Francisco, US
About Meredith

La artista y escritora Meredith Tromble ha expuesto dibujos, instalaciones y performances en lugares que van desde el Centro para las Artes Yerba Buena y el espacio artístico Southern Exposure en San Francisco, hasta la Academia Nacional de Ciencias en Washington, D.C. Su trabajo se ha presentado en el ISEA2015, en Vancouver y en Creativity & Cognition en la Escuela de Arte de Glasgow en 2015, y en más de una docena de universidades americanas: desde la Universidad de Stanford en Palo Alto hasta la Universidad Brown en Providence. Los recientes proyectos de Tromble incluyen una instalación artística desarrollada con un neurocientífico en el laboratorio Gazzaley en la Universidad de California, San Francisco, y performances y charlas llevadas a cabo por “Madame Entropy”. Su blog de 2012 “Art and Shadows” (“Arte y Sombras”) sobre arte contemporáneo y ciencia, fue apoyado por la Iniciativa Art Writers de la Fundación Andy Warhol. Desde 2000 hasta 2010, fue miembro importante del colectivo artístico Stretcher e hizo performances de guerrilla utilizando un mecanismo basado en la investigación del biólogo Larry Rome para generar electricidad a partir del movimiento de su cuerpo.

La geobiòloga Dawn Sumner, coneguda per la seva investigació sobre els inicis de l'Antàrtida, les seves contribucions a l'equip científic del Curiosity a Mart i la cofundació de Keck CAVES a la Universitat de Califòrnia, Davis, també ha treballat en col·laboració amb artistes durant la dècada passada. Aquest article aborda la rellevància de les col·laboracions entre l'art i la ciència a la seva pràctica científica per mitjà de la consideració de quatre dels seus projectes amb artistes: Collapse (suddenly falling down) amb la companyia de teatre físic Sideshow; Dream Vortex amb Meredith Tromble; Life Extreme, amb Philip Alden Benn; i The Vortex, amb Donna Sternberg i Meredith Tromble. Les experiències de Sumner i els seus col·laboradors demostren que les maneres en què els artistes i els científics es poden informar mútuament són diverses i variades. Fer-se ressò d’aquestes col·laboracions és veure que el pas d'idees a una forma genera una retroacció que estimula el cicle de creixement següent.

How to Cite: Tromble, M., (2017). Una qüestió molt complexa: col·laboracions entre art i geobiologia . Artnodes . ( 20 ) , pp . 67–75 . DOI: http://doi.org/10.7238/a.v0i20.3146
Publicat a 28 Dec 2017.

• EPUB (EN)