Llegir: Abasts i condicions de factibilitat de la recerca artística

NODE 20.2 (node 21)

Abasts i condicions de factibilitat de la recerca artística

Umberto Luigi Roncoroni Osio

Universidad de Lima, PE
About Umberto

Nace en Italia 1956. Profesor investigador de la Universidad de Lima, Lima, Perú.

Licenciado en Arte. Máster en ciencias de la computación. Doctor en Filosofía.

Avui, filosofia, ciència i tecnologia ofereixen noves opcions a la recerca artística, però diverses contradiccions en qüestionen la consistència i en comprometen l’autonomia disciplinària. En aquest article, revisarem las limitacions teòriques i metodològiques dels escenaris on l'art sol desenvolupar la seva praxi investigadora. Després, discutirem, sobre la base de la crítica epistemològica d’Eco i Wagensberg i del concepte d'impostura intel·lectual de Sokal i Bricmont, les dificultats de l’artista que pretén sustentar científicament la seva tasca creativa. A la recerca de solucions concretes, ens basarem en la filosofia de la ciència de Lakatos i en els avantatges de les tecnologies digitals. Es conclou que l'art pot aportar al coneixement només si soluciona els problemes estètics pendents i si l'artista actualitza les seves competències interdisciplinàries i tecnològiques.

How to Cite: Roncoroni Osio, U.L., (2018). Abasts i condicions de factibilitat de la recerca artística. Artnodes. (21). DOI: http://doi.org/10.7238/a.v0i21.3134
Publicat a 23 Jul 2018.