Llegir: Els diu alguna cosa als antropòlegs? Aplicacions de la recerca artística en el camp de les c...

NODE 20.2 (node 21)

Jorge David García

Universidad Nacional Autónoma de México, MX
About Jorge

Compositor e investigador musical. Académico de la Facultad de Música y del posgrado en Música de la UNAM, y profesor en el posgrado en Antropología Social de la ENAH. Entre sus temas de interés, destaca en este contexto la antropología del sonido y las implicaciones culturales de las prácticas de escucha.

En aquest article s'exposen algunes idees sobre la contribució que les pràctiques de recerca artística poden oferir a les ciències socials, i més concretament, a la disciplina antropològica i a l'enfocament particular de l'etnografia sonora. En un primer moment, es plantegen una sèrie de consideracions generals sobre l'enfocament esmentat, per després analitzar la relació que aquest té amb el marc general de la recerca artística. Finalment, en un últim apartat, es parla de l'anomenat Laboratori d'Etnografia Sonora (LES), un projecte de formació i recerca sonoetnogràfica que l'autor d'aquest text ha estat desenvolupant en els últims dos anys.

How to Cite: García, J.D., (2018). Els diu alguna cosa als antropòlegs? Aplicacions de la recerca artística en el camp de les ciències antropològiques. Artnodes. (21). DOI: http://doi.org/10.7238/a.v0i21.3147
Publicat a 23 Jul 2018.