Llegir: Cap a l'era postdigital de les humanitats. El NACMM i el projecte Platform HARAKAT com a est...

Node 22

Pau Catà Marlès

Universidad de Edimburgo, GB
About Pau

Pau Catà trabaja como facilitador y conservador en el ámbito cultural desde hace más de diez años. Obtuvo el grado en Historia Contemporánea por la Universidad de Barcelona en 2004, con una beca de Erasmus para Italia y Grecia. Ese mismo año se trasladó a Londres, donde trabajó en el British Museum y en la White Cube Gallery, al tiempo que terminaba su Diploma en Gestión Artística en el Birkbeck College, participó en varios cursos de conservación en la Central Saint Martins School of Art and Design y creó el colectivo de conservación museística Nomadic Projects. Posee un máster en Gestión de las Artes Críticas y Estudios Culturales de los Medios de Comunicación por la London South Bank University, por el que recibió una Mención Especial y el Premio de la Dirección de Máster al Mérito Extraordinario. Desde 2009 es director fundador de Centro de Investigación y Creación Casamarlès (CeRCCa), un centro de investigación y miembro del Programa AIR (Artist in Residence) cercano a Barcelona. A través de su trabajo, ha participado en numerosos proyectos de investigación del campo de los programas AIR y de la movilidad de los y las artistas, y ha ejercido como comisario en más de 12 exposiciones. Actualmente es doctorando en la Universidad de Edimburgo y co-coordinador del NACMM (North Africa Cultural Mobility Map), Platform HARAKAT y KIBRIT.

Tenint en compte la complexitat que emmarca la relació entre la globalització i la descolonització, aquest text pretén descobrir les potencialitats (i les càrregues) de les humanitats digitals en relació amb les residències d'artistes i ho fa centrant-se en el nord d'Àfrica com a marc geogràfic. Amb aquest text, vull argumentar que les humanitats digitals s'haurien de considerar, alhora, com un imperatiu i com un procés excloent, formulant-hi les preguntes següents: Quin impacte i projecció social tenen les humanitats digitals en relació amb l'evolució dels artistes en residències a la regió? Quines són les innovacions metodològiques d'aquestes humanitats digitals, més enllà de l'aplicació d'unes tecnologies determinades? De quina manera interconnecten i hibriden els coneixements, en una era de prejudicis generalitzats? Aquestes preguntes, emmarcades dins d'una visió que contempla, reflexiona i actua a favor de les diverses realitats i responsabilitats del model d'artistes en residències, són les preguntes a través de les quals han evolucionat primer el NACMM i després la Platform Harakat, amb l'objectiu de promoure la trobada dels imaginaris i les realitats que configuren la Mediterrània contemporània.

How to Cite: Catà Marlès, P., 2018. Cap a l'era postdigital de les humanitats. El NACMM i el projecte Platform HARAKAT com a estudis de cas. Artnodes, (22). DOI: http://doi.org/10.7238/a.v0i22.3219
Publicat a 20 Nov 2018.

• EPUB (EN)