Llegir: Cap a un mapa digital de les relacions literàries ibèriques (1870-1930): algunes reflexions ...

Node 22

Santiago Pérez Isasi

Universidade de Lisboa, PT
About Santiago

Investigador auxiliar, Centro de Estudios Comparatistas

Faculdade de Letras, Universidade de Lisboa

En aquest article es presenten algunes consideracions de tipus teòric i metodològic sobre la representació cartogràfica i digital de les relacions literàries intraibèriques de les acaballes del segle XIX i començament del segle XX, és a dir, en un període d'especial connexió entre les cultures ibèriques (incloses la catalana, la gallega i la basca), entrellaçant, així, la investigació en Estudis Ibèrics amb les Humanitats Digitals (o més concretament, amb les Humanitats Espacials). Després d'unes consideracions generals sobre les interaccions entre la cartografia (digital) i els estudis literaris, presenta la metodologia desenvolupada pel projecte «Mapa digital de las relaciones literarias ibéricas», en relació amb la selecció de les dades i el disseny de la base de dades. En l'última secció de l'article, es plantegen alguns problemes futurs relacionats amb la visualització de les dades mitjançant mapes, proposant possibles solucions basades en l'experiència desenvolupada per altres projectes semblants.

How to Cite: Pérez Isasi, S., 2018. Cap a un mapa digital de les relacions literàries ibèriques (1870-1930): algunes reflexions teòriques i metodològiques. Artnodes, (22). DOI: http://doi.org/10.7238/a.v0i22.3220
Publicat a 20 Nov 2018.