Llegir: Anàlisi del camp de l'art des de les humanitats digitals, una proposta teoricometodològica (...

Node 22

José Antonio Motilla

UASLP Universidad Autónoma de San Luis Potosí, MX
About José

Profesor investigador de la Coordinación Académica de Arte de la Universidad Autónoma de San Luis Potosí, México, adscrito al programa de licenciatura en Arte Contemporáneo. Sus intereses académicos se centran en la historia del arte de los siglos XIX al XXI, la crítica de arte, las humanidades digitales y a los vínculos entre arte y ciencia. Miembro del consejo editorial de la red de humanidades digitales Programming Historian.

Aquest article té com a objectiu reflexionar sobre les estratègies teòriques i metodològiques utilitzades per a analitzar el camp de l'art a l'estat de San Luis Potosí, Mèxic, mitjançant el projecte «Sistema de Información de la Práctica Artística en San Luis Potosí» en què, per mitjà d'eines i perspectives emmarcades en les humanitats digitals, s'han dissenyat una sèrie d'estratègies per a recopilar, processar i sistematitzar la informació per a reconstruir la dinàmica de l'activitat artística.

Suggereix que l'ús de la perspectiva de les humanitats digitals, aplicada a l'anàlisi i maneig de fonts diverses, és una eina fonamental per a reconstruir les dinàmiques i processos del camp de l'art, la qual ens pot permetre comprendre des d'una àmplia perspectiva, la manera en què la creació artística s'ha practicat i desenvolupat en l'entitat.

El projecte en què s'emmarca aquest text consisteix a elaborar un sistema d'informació complex, que recopila informació general i les obres principals d'artistes potosins per naixement, veïnatge, o que la temàtica de la seva producció es relacioni amb l'entitat. Per a efectes d'aquest article, es posa èmfasi en el període comprès des de 1970 a l'any 2017.

How to Cite: Motilla, J.A., 2018. Anàlisi del camp de l'art des de les humanitats digitals, una proposta teoricometodològica (1970-2017). Artnodes, (22). DOI: http://doi.org/10.7238/a.v0i22.3240
Publicat a 20 Nov 2018.