Llegir: Pallasses & Xoxo Clown Show: marcs teòrics, metodològics i epistemològics d’una recerca soci...

Articles

Melissa Lima Caminha ,

Escola Universitària ERAM Universitat de Girona, ES
About Melissa

Payasa, arte educadora e investigadora en artes escénicas, artes y educación, estudios de género, pedagogías culturales, políticas culturales e investigación basada en las artes. Grado en Derecho (2001) y Artes Escénicas (2006). Máster en Artes Visuales y Educación (2011). Doctora en Artes y Educación por la Universidad de Barcelona (2016). Actualmente, es profesora en el grado de Artes Escénicas (GAE) en la Escuela Universitaria ERAM (UdG).

Judit Vidiella Pagès

Escola Universitària ERAM Universitat de Girona, ES
About Judit

Investigadora en artes y educación, pedagogías culturales, estudios de performance, estudios de género e investigación basada en las artes. Licenciada (1999) y doctora (2009) en Bellas Artes por la Universidad de Barcelona (UB). Miembro del programa internacional de doctorado «Arts i Educació: un enfocament construccionista», coordinado por la UB, la UdG y la UGR. Profesora y coordinadora en el grado de Artes Escénicas de la Escuela Universitaria ERAM (UdG).

Aquest article vol reflexionar sobre el lloc i la funció que el projecte artístic Xoxo Clown Show ha tingut en el marc de la recerca «Pallasses: històries, cossos maneres de representar la comicitat des d’una perspectiva de gènere». Per això, es presenta breument aquest recerca, explicant-ne els marcs metodològics i epistemològics: recerca feminista, recerca artística i recerca basada en les arts (IBA). A continuació, es presenten la sinopsi, els objectius i altres punts rellevants del projecte Xoxo Clown Show. Les reflexions apunten cap a una recerca artística que es desenvolupa dins d’un marc més ampli de recerca feminista i recerca social basada en les arts. El projecte artístic i el projecte acadèmic es nodreixen mútuament, en un procés ric d’intercanvi entre exercici crític de sistematització teòrica i pràctica artística de posada en escena de l’espectacle.

How to Cite: Caminha, M.L. and Vidiella Pagès, J., 2019. Pallasses & Xoxo Clown Show: marcs teòrics, metodològics i epistemològics d’una recerca social i artística. Artnodes, (23). DOI: http://doi.org/10.7238/a.v0i23.3244
Publicat a 11 Jan 2019.