Llegir: Pallasses & Xoxo Clown Show: marcs teòrics, metodològics i epistemològics d’una recerca soci...

Articles

Melissa Lima Caminha ,

Escola Universitària ERAM Universitat de Girona, ES
About Melissa

Pallassa, educadora d’art i investigadora d’arts escèniques, arts i educació, estudis de gènere, pedagogies culturals, polítiques culturals i recerca basada en les arts. Grau de Dret (2001) i Arts Escèniques (2006). Màster d’Arts Visuals i Educació (2011). Doctora en Arts i Educació per la Universitat de Barcelona (2016). Actualment és professora del grau d’Arts Escèniques (GAE) a l’Escola Universitària ERAM, centre adscrit a la Universitat de Girona.

Judit Vidiella Pagès

Escola Universitària ERAM Universitat de Girona, ES
About Judit

Investigadora en Arts i Educació, Pedagogies Culturals, Estudis de Performance, Estudis de Gènere i Investigació Basada en les Arts. Llicenciada (1999) i Doctora (2009) en Belles Arts per la Universitat de Barcelona (UB). Membre del programa internacional de doctorat “Arts i Educació: un enfocament construccionista”, coordinat per la UB, UdG i UGR. Professora i coordinadora en el Grau d'Arts Escèniques de l'Escola Universitària ERAM (UdG).

Aquest article vol reflexionar sobre el lloc i la funció que el projecte artístic Xoxo Clown Show ha tingut en el marc de la recerca «Pallasses: històries, cossos maneres de representar la comicitat des d’una perspectiva de gènere». Per això, es presenta breument aquest recerca, explicant-ne els marcs metodològics i epistemològics: recerca feminista, recerca artística i recerca basada en les arts (IBA). A continuació, es presenten la sinopsi, els objectius i altres punts rellevants del projecte Xoxo Clown Show. Les reflexions apunten cap a una recerca artística que es desenvolupa dins d’un marc més ampli de recerca feminista i recerca social basada en les arts. El projecte artístic i el projecte acadèmic es nodreixen mútuament, en un procés ric d’intercanvi entre exercici crític de sistematització teòrica i pràctica artística de posada en escena de l’espectacle.

How to Cite: Caminha, M.L. and Vidiella Pagès, J., 2019. Pallasses & Xoxo Clown Show: marcs teòrics, metodològics i epistemològics d’una recerca social i artística. Artnodes, (23). DOI: http://doi.org/10.7238/a.v0i23.3244
Publicat a 11 Jan 2019.