Llegir: Editorial: L’impacte de la tecnologia sobre algunes qüestions historiogràfiques

Editorial: L’impacte de la tecnologia sobre algunes qüestions historiogràfiques

Ana Rodriguez Granell

UOCES
About Ana
Ana Rodríguez Granell es Doctora en Historia del Arte (Universitat de Barcelona, 2012). Desde 2009 es profesora propia en el Departamento
de Artes y Humanidades de la Universitat Oberta de Catalunya donde coordina asignaturas relativas a las áreas de Medios de comunicación,
Estudios fílmicos e Historia del Arte. Desde 2006 es miembro de grupos de investigación y proyectos de I + D financiados por el Ministerio de Economía dedicados al estudio de la cultura y la sociedad, el cine y la historia y la cultura digital. En 2013 se une al equipo editorial de
la revista indexada Artnodes como directora ejecutiva. Los últimos trabajos de investigación y publicaciones se han centrado en reflexionar
sobre la historia cultural del modernismo y sobre cuestiones de agencia y estética oposicional en las artes del siglo xx y finales del xix.
Recientemente, ha estado desarrollando su trabajo de investigación como investigadora visitante en el Departamento de Antropología de
Visual de la Universidad Goldsmiths de Londres,

Tenim el plaer de presentar el número 23 de la revista com una proposta heterogènia que reuneix els articles seleccionats provinents de tres convocatòries diferents. D’una banda, tanquem el volum dedicat a l’arqueologia dels mitjans amb aquesta segona relació de textos. La secció dedicada a humanitats digitals la componen també una sèrie de propostes interessants vinculades al III Congrés de la Societat Internacional d’Humanitats Digitals Hispàniques. L’última secció d’aquest número recull altres articles provinents de l’edició regular de la revista, amb mirades diverses sobre temes que conformen el seu focus d’atenció.

Totes les seccions i les recerques que es recullen en aquest número són inevitablement dispars entre si. No obstant això, en una mirada conjunta, el lector percebrà un marc comú, com ara l’impacte que han tingut certes tecnologies en la nostra mirada al passat. L’abast històric de les tecnologies no solament opera en una direcció, sinó també en la totalitat del temps.

How to Cite: Rodriguez Granell, A., 2019. Editorial: L’impacte de la tecnologia sobre algunes qüestions historiogràfiques. Artnodes, (23). DOI: http://doi.org/10.7238/a.v0i23.3265
Publicat a 11 Jan 2019.

• PDF (CA)