Llegir: La gestió matemàtica de la sinceritat. Algoritmes i veridicció

NODE 24. After the post-truth

La gestió matemàtica de la sinceritat. Algoritmes i veridicció

Jorge Luis Marzo (coord.)

BAU, Centro Universitario de Diseño de Barcelona, ES
About Jorge Luis
Profesor agregado a BAU Centre Universitari de Disseny de Barcelona
Miembro de GREDITS (Grup de Recerca en Disseny i Transformació
Social)

Michel Foucault va definir la veridicció com l’aparell sociolingüístic que discerneix allò que és versemblant, allò potencialment possible de ser cregut, consistent en un sistema creuat de formats de sinceritat i autorització. Malgrat tot, com a dispositiu d’autoritat, els seus «sistemes de crèdit» s’han transformat profundament durant les darreres dècades en paral·lel a l’establiment de la nova esfera comunicacional, globalitzada i independent. Els formats de sinceritat, naturalitat i autenticitat han passat a formar part intrínseca dels llenguatges matemàtics amb voluntat de competència pública, embrutant els formats clàssics d’impressió de veracitat basats en el balancí entre interioritat (sinceritat) i exterioritat (autoritat). Els algoritmes de la intel·ligència artificial aplicats als aparells de justícia i als Social Media es proposen cada cop més com a gestors de la franquesa i de la reputació dels usuaris/ciutadans, plantejant qüestions greus sobre la mutació dels règims tradicionals de credibilitat.

How to Cite: Marzo (coord.), J.L., 2019. La gestió matemàtica de la sinceritat. Algoritmes i veridicció. Artnodes, (24). DOI: http://doi.org/10.7238/a.v0i24.3306
Publicat a 11 Jul 2019.