Llegir: El patrimoni cultural i artístic, els vincles i les comunitats patrimonials en xarxa. Indica...

Miscellany

Sofía Marín-Cepeda

Universidad de Valladolid, ES
About Sofía

Profesora en el Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal, Área de Didáctica de la Expresión Plástica, en la Facultad de Educación y Trabajo Social de la Universidad de Valladolid (España). Doctora en Investigación en Educación Artística por la Universidad de Valladolid (Premio Extraordinario de Doctorado). Graduada en Bellas Artes por la Universidad de Salamanca. Licenciada en Psicopedagogía y Diplomada en Magisterio de Educación Primaria (Premio Extraordinario Fin de Carrera) por la Universidad de Valladolid.

ORCID: 0000-0003-0383-0408 Researcher ID: D-4859-2011 Scopus Author ID: 57194169833 Academia: http://feyts.academia.edu/Sof%C3%ADaMar%C3%ADnCepeda Google Scholar: https://scholar.google.com/citations?hl=en&user=mWLSYzYAAAAJ

Aquest article intenta analitzar la influència de les TIC en la conformació de comunitats entorn del patrimoni artístic i cultural. En un camí d’aprofundiment en la comprensió del patrimoni des de la visió humanista i relacional, durant els últims anys, la nostra línia de recerca s’ha orientat a l’estudi dels vincles, les seves característiques, arquitectura i particularitats. Fent un pas més en l’estudi del vincle, proposem un concepte de patrimoni molt lligat al concepte de comunitat. En aquest sentit, aquest estudi té com a objectiu localitzar, conèixer i analitzar la difusió online de la producció científica per mitjà de l’anàlisi d’indicadors bibliomètrics en xarxa de l’última dècada. Per això, duem a terme una anàlisi d’indicadors d’alt impacte entorn del patrimoni des de la perspectiva dels vincles i la seva connexió amb el concepte de comunitat, efectuant cerques microespecialitzades en bases de dades especialitzades d’internet: Web of Science i Scopus. Apliquem una metodologia de caràcter mixt, basada en l’anàlisi de contingut (NUDITS Vivo) i anàlisi de caràcter estadisticodescriptiu (Excel), mitjançant dos gestors de referències bibliogràfiques online (RefWorks i EndNote). Els resultats ens permeten conèixer l’impacte de la tecnologia en la difusió, la connexió i l’evolució científica en la nostra línia d’estudi, i també les línies de recerca desenvolupades i les possibilitats de continuïtat que se’ns obren en el futur.

How to Cite: Marín-Cepeda, S., 2020. El patrimoni cultural i artístic, els vincles i les comunitats patrimonials en xarxa. Indicadors d’alt impacte per mitja de les TIC. Artnodes, (26). DOI: http://doi.org/10.7238/a.v0i26.3329
Publicat a 20 Jul 2020.

• ePUB (ES)