Llegir: Artistes, intel·ligència artificial i creativitat basada en màquines amb Playform

NODE 26. AI, Arts & Design: Questioning Learning Machines (Guest Editors: A. Burbano & R. West)

Ahmed Elgammal ,

Rutgers, Universidad Estatal de Nueva Jersey, US

Marian Mazzone

Universidad de Charleston, US

Els investigadors i els artistes d’intel·ligència artificial han entrenat màquines i processos generatius per produir obres visualment interessants i noves, que ha donat lloc a una obra creativa «maquínica». Playform és un producte desenvolupat per Artrendex pensat perquè sigui una eina fàcil d’usar per diferents tipus d’artistes, des dels principiants fins aquells que compten amb habilitats tècniques avançades. Aquest article se centra en les motivacions que hi ha darrere del desenvolupament de Playform i la recepció i ús que ha tingut en alguns artistes. El nostre objectiu és comprendre millor la creativitat, tant si ve dels éssers humans com de les màquines, en la seva intersecció en un sistema generador d’art com Playform.

How to Cite: Elgammal, A. and Mazzone, M., 2020. Artistes, intel·ligència artificial i creativitat basada en màquines amb Playform. Artnodes, (26). DOI: http://doi.org/10.7238/a.v0i26.3366
Publicat a 20 Jul 2020.