Llegir: IA creativa: de la mímica expressiva a la recerca crítica

NODE 26. AI, Arts & Design: Questioning Learning Machines (Guest Editors: A. Burbano & R. West)

IA creativa: de la mímica expressiva a la recerca crítica

Angus Forbes

Universidad de California, Santa Cruz, US
About Angus

Angus Forbes es profesor asociado en el Departamento de ciencias de la computación en la Universidad de California, Santa Cruz, donde dirige el Creative Coding Lab. En su trabajo investiga técnicas novedosas para visualizar e interactuar con información científica compleja, y su obra interactiva se ha exhibido en museos, galerías y festivales de todo el mundo. Dirigió la sección Art Papers en SIGGRAPH 2018 y se encargará de la Galería de arte en SIGGRAPH 2021. Más información sobre sus proyectos actuales en https://creativecoding.soe.ucsc.edu/.

L’incipient camp del que es coneix com a «IA creativa» consisteix en una sèrie d’activitats en les interseccions de les noves arts mediàtiques, la interacció persona-computadora i la intel·ligència artificial. Aquest article proporciona una descripció general de projectes recents que emfatitzen l’ús dels algorismes d’aprenentatge automàtic com a mitjà per identificar, replicar i modificar característiques en els mitjans existents, facilitar noves assignacions multimodals entre les entrades de l’usuari i les sortides dels mitjans, ampliar els límits en les experiències de l’art generatiu i investigar críticament el paper de les tecnologies de detecció de característiques i identificació de patrons en la vida contemporània. Malgrat la proliferació de projectes d’aquest tipus, els avenços recents en l’aprenentatge automàtic aplicat encara no han estat incorporats o qüestionats per projectes creatius d’IA, i aquest article també destaca les oportunitats per als artistes computacionals que treballen en aquesta àrea. L’article conclou imaginant com la pràctica creativa d’IA podria incloure delimitar els límits del que es pot i no es pot aprendre extraient característiques d’artefactes i experiències, explorant com les noves maneres d’interpretació poden codificar-se en xarxes neuronals i definint com la interacció de múltiples màquines amb algorismes d’aprenentatge es poden utilitzar per generar una nova visió dels sistemes sociotècnics entrellaçats presents a les nostres vides.

How to Cite: Forbes, A., 2020. IA creativa: de la mímica expressiva a la recerca crítica. Artnodes, (26). DOI: http://doi.org/10.7238/a.v0i26.3370
Publicat a 20 Jul 2020.