Llegir: Tecnologia de vigilància en projectes artístics

Interview

Tecnologia de vigilància en projectes artístics

Alex R. Galloway

Carnivore és un projecte de programari basat en el programa de vigilància de l'FBI que té el mateix nom i que va ser creat pel grup RSG (Radical Software Group). Alex Galloway, un dels membres fundadors d'aquest col·lectiu, ens parla de la concepció i l'objectiu d'aquest projecte. RSG va fer una versió del Carnivore de l'FBI també per a vigilar gent, però ells en tenen una perspectiva diferent. Galloway ens explica com veuen ells que s'entén la vigilància en la societat i les conseqüències que té quan la preocupació de la gent passa a ser la pròpia invasió de la seva intimitat.

Galloway va treballar durant sis anys com a director de Contingut i Tecnologia en la plataforma en línia destinada al nou art multimèdia, Rhizome.org. Actualment fa classes de mitjans digitals a la Universitat de Nova York.
És autor de Protocol: How Control Exists After Decentralization (MIT, 2004) i de Gaming: Essays on Algorithmic Culture ( University of Minnesota, 2006).

Entrevistat per Alba Colombo (Berlinale) i Pau Alsina, professor dels Estudis d'Humanitats (UOC), a Ars Electronica 2002.

Vull veure el vídeo de l'entrevista [YouTube - 7 min]
Paraules clau: FBI intimitat programari vigilància
How to Cite: Galloway, A.R., (2006). Tecnologia de vigilància en projectes artístics. Artnodes. (5). DOI: http://doi.org/10.7238/a.v0i5.745
Publicat a 27 Sep 2006.